VIII Sesji Rady Gminy Czarna Dąbrówka
Proponowany porządek
VIII Sesji Rady Gminy Czarna Dąbrówka
w dniu 28 listopada 2024 roku (czwartek)
sala widowiskowa Gminnego Centrum Kultury i Biblioteka w Czarnej
Dąbrówce
Godzina 15.00
1. Sprawy regulaminowe
a) otwarcie sesji i stwierdzenie quorum
b) przyjęcie porządku obrad sesji
c) przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
2. Podziękowanie dla sołtysów za kadencję 2019-2024.
3. Informacje przewodniczących komisji stałych Rady Gminy o pracy w okresie
międzysesyjnym.
4. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) przyjęcia „Rocznego programu współpracy Gminy Czarna Dąbrówka z organizacjami
pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności
pożytku publicznego i o wolontariacie na rok 2025”wg druku nr 60;
b) ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie 1m2 pasa drogowego dróg gminnych
w Gminie Czarna Dąbrówka na cele niezwiązane z budową, przebudową, remontem,
utrzymaniem i ochroną dróg wg druku nr 61;
c) przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania
przestrzennego dla obszaru obejmującego teren działek nr 244/1, 245/1, 246/1
położonych w obrębie ewidencyjnym Kozy, Gmina Czarna Dąbrówka oraz dla obszaru
obejmującego teren działek nr 293, 294, 390, 391 położonych w obrębie ewidencyjnym
Otnoga, Gmina Czarna Dąbrówka wg druku nr 62;
d) pokrycia części kosztów gospodarowania odpadami komunalnymi z dochodów własnych
niepochodzących z pobranej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wg
druku nr 63;
e) zmiany uchwały Nr XXVIII/324/2021 Rady Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 27
września 2021 r. w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości, na których w części zamieszkują mieszkańcy a w części nie zamieszkują
mieszkańcy i ustalenia sposobu obliczania opłaty za gospodarowania odpadami
komunalnymi na terenie tych nieruchomości; w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty
za gospodarowanie odpadami komunalnymi i stawki tej opłaty, ustalenia stawki opłaty za
pojemnik i worek o określonej pojemności, przeznaczony do zbierania odpadów komunalnych oraz zwolnienia z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym wg druku nr 64;
f)
wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość wg druku nr 65;
g)
wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy z dotychczasowym dzierżawcą, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość wg druku nr 66;
h)
zmiany uchwały XXXIV/336/2014 Rady Gminy Czarna Dąbrówka z dnia 31 marca 2014 roku w sprawie połączenia samorządowych instytucji kultury – Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Turystyki w Czarnej Dąbrówce oraz Biblioteki Publicznej Gminy Czarna Dąbrówka wg druku nr 67;
i)
zmian w budżecie gminy na 2024 rok wg druku nr 68.
5. Sprawozdanie z działalności Przewodniczącego Rady w okresie międzysesyjnym.
a)
przedstawienie informacji o złożonych interpelacjach;
b)
pozostałe informacje.
6. Sprawozdanie z działalności Wójta w okresie międzysesyjnym.
7. Zapytania radnych, wolne wnioski.
8. Zapytania sołtysów i zaproszonych gości.
9. Odpowiedzi Wójta na zapytania i wolne wnioski.
10. Zakończenie obrad sesji Rady Gminy.
Zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz.U.2024 poz.1465 ze zm.) – pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy