Obwieszczenie - Gmina Czarna Dąbrówka

Szukaj
Godzina:
Idź do spisu treści

Menu główne:

Obwieszczenie

 
 
 
 










































W sprawie przejęcia z dniem 01.07.2013 r. od właścicieli nieruchomości zamieszkałych obowiązku gospodarowania odpadami komunalnymi. Na podstawie z art. 49 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. Nr 98 z dnia 17 listopada 2000 r., poz. 1071, ze zm.) w związku z art. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r. poz.391 ze zm.).

Zawiadamiam

że z dniem 1 lipca 2013r. Gmina Czarna Dąbrówka na mocy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przejmuje od osób fizycznych właścicieli, użytkowników nieruchomości obowiązek gospodarowania odpadami komunalnymi. Obowiązek dotyczy tylko tych nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Zabudowę letniskową traktuje się, jako nieruchomość zamieszkałą. System nie obejmuje instytucji oraz podmiotów prowadzących działalność gospodarczą, dla których obowiązują dotychczasowe zasady

  • Właściciel/użytkownik nieruchomości jest zobowiązany do wyposażenia nieruchomość w pojemniki służące do odbierania odpadów o minimalnej pojemności 110 dm3 przystosowane do odbioru automatycznego przez pojazdy specjalistyczne.

  • Odpady komunalne będą odbierane dwa razy w miesiącu.

  • Odpady ze szkła jeden raz na kwartał.

  • Odpady z papieru; tektury; metal; tworzyw sztucznych; opakowania wielomateriałowe jeden raz na kwartał.

  • 5Meble; odpady wielkogabarytowe; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny dwa razy w roku - jeden raz w okresie wiosennym i jeden raz w okresie jesiennym.

  • Opłata będzie naliczana wg odczytu stanu wodomierza 2,70 zł. do 1 m3 zużytej wody, w przypadku jego braku przyjmuje się 3,4 m3 wody na jednego mieszkańca.

  • Opłata będzie pobierana przez Gminny Zakład Budżetowy tj. Zakład Gospodarki Komunalnej Czarna Dąbrówka jeden raz w miesiącu poprzez wystawienie nakazu płatniczego.

  • Opłatę należy wnosić jeden raz w miesiącu do 30 dnia kolejnego miesiąca w kasie Zakładu lub dokonać wpłaty u Inkasenta dokonującego odczytu stanu wodomierza i pobierającego opłatę za zużytą wodę.

  • Pierwszą opłatę należy wnieść do 30.08.2012 r.


Mieszkańcy, którzy mają zawarte umowy na odbieranie odpadów komunalnych, powinni rozwiązać je z dniem 30 czerwca 2013 r. Rozwiązanie takich umów nastąpić może (zgodnie z Kodeksem Cywilnym) w każdym czasie za porozumieniem stron względnie poprzez wypowiedzenie, z zachowaniem terminu wypowiedzenia, który został wskazana w umowie z przedsiębiorcą odbierającym dotychczas odpady komunalne.

Załącznik Nr 1:
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE - dotyczy właścicieli części zamieszkałych

Załącznik Nr 2:
DEKLARACJA O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE - dotyczy właścicieli części niezamieszkałych

 








































 
 
Wróć do spisu treści | Wróć do menu głównego